Cricket Lighters är ett varumärke från Swedish Match som är marknadsledande i stora delar av världen på tändare. Man har varit verksamma sedan 1961 när man lanserade den första engångständaren.
Cricket Lighters har personal internt som utför annonsering, detta gör man i ett antal marknader där man vill plocka eller försvara marknadsandelar. Utmaningen för Cricket ligger i att systematiskt följa upp data på dem aktiviteter man genomför samt att analysera detta. Man vill inte heller hamna i en situation där den interna kunskapen sätter begränsningar och man av den anledningen kör på i gamla hjulspår.
Converte har idag en roll som rådgivare och analytiker åt Cricket Lighters där dem själva fortsatt utför annonseringen. Vi har satt upp en omfattande dashboard i Google Looker Studio där vi månadsvis sammanfattar resultat på en rad olika KPIer och kontinuerligt mäter effekten av både annonsering och organisk närvaro. Med detta som underlag så rådgiver Converte Cricket Lighters i vad som kan göras för att förbättra resultat samt utmanar dem i uppsättning av tester och experiment.