CASE

Paul & Friends

Paul & Friends är en välkänd klädbutik för många i Stockholm, butiken är belägen på NK. I tillägg till butiken så har man en egen e-handel där man säljer sina handplockade varumärken och produkter till kunder i hela Sverige samt runtom i världen.

UTMANING

Paul & Friends har en lojal kundgrupp som handlat hos dem i flera år. Utmaningen ligger i att bredda denna grupp och att få in fler nya kunder via e-handeln. Den naturliga första kontaktpunkten in till Paul & Friends för nya kunder har historiskt varit butiken. Ökningen på e-handeln behöver dessutom ske med lönsamhet i en konkurrensutsatt bransch. Över tid har även utmaningar kopplat till sämre ekonomiska tider varit en utmaning där konsumtionsvanor ändras och prioriteras om för konsumenter.

LÖSNING

Converte och Paul & Friends har samarbetat sedan slutet av 2020, under denna tid så har vi gemensamt skalat upp annonseringen i takt med den ökade försäljningen. Vi har genomfört en rad olika experiment för att kontinuerligt öka effekten av det vi gör. De primära kanalerna där vi har always on annonsering är Google och Meta. På dessa kanaler så byter vi löpande ut annonsmaterial utifrån vår gemensamt framtagna kampanjplan och annonsmaterialet utvärderas löpande för att skapa insikter kring förbättringar.

Ökning i försäljning på den egna e-handeln

50%

Genomsnittlig ROAS från betalda kanaler

11

Primära kanaler med löpande annonsering

2

Hör av dig!

Fyll i formuläret nedan, vi svarar oftast inom någon timme.

Tack! Vi hör av oss inom kort!
Hoppsan, något gick fel :( Försök igen!