Vi har lång erfarenhet av annonsering i digitala medier. Vårt fokus är alltid på din affär då vi anser att marknadsföring ska leda till försäljning. Det är med denna kombination av entreprenöriell inställning och mångårig kunskap av annonsering som vi skapar resultat.
Våra tjänster.
Vi jobbar med alla sociala medier samt annonsering på de största söknätverken.
Våra Performance Marketers är specialister inom både Paid Social och Paid Search.
Om Converte.

Annonsering

Analys och Strategi

Utbildningar och Föreläsningar
Strategi och planering

Utförande

Rapportering och analys
Vi rapporterar och analyserar resultaten, vårt egna arbetet samt andra parters arbete och kommer tillbaka med förbättringsåtgärder framåt.

Kanalerna vi jobbar med.










Analys och strategi.
Strategi, analys och utbildning är viktiga element inom digital marknadsföring och för oss på Converte grundstenar i varje nytt uppdrag. Vi vill erbjuda möjligheten till dessa tjänster oavsett behov av operativ hjälp eller inte. Vi skräddarsyr en lösning som passar just er och förbättrar era resultat. Vi börjar alltid ett uppdrag med att sätta en strategi. För er som känner att ni har koll på läget och vill ha er performance marketing inhouse erbjuder vi analys och strategi som enskild tjänst. Vi skräddarsyr en lösning som passar just er och förbättrar era resultat.
Analysen och strategin ska sätta grunden och dem förutsättningar som vi ska ha framåt i projektet.
Sammanlagt har vi över 20 års erfarenhet av planering såväl som genomförande av digitala kampanjer.
Utbildningar och föresläsningar.
Vi genomför regelbundet utbildningar & föreläsningar inom sociala medier och sök. Inom sociala medier så utför vi utbildningar för kanalerna Facebook & Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat och TikTok. Inom sök har vi utbildningar inom Google Ads och Bing.
Våra utbildningar utgår från ett mer praktiskt upplärande där vi har som ändamål att alla deltagare ska sitta i sina egna annonskonton för att det ska bli så nära verkligheten som möjligt. Under våra föreläsningar så utgår vi från verkliga case som vi presenterar och där deltagarna kan ta med sig insikterna ur dem fallen och applicera på sin egna verklighet.
Meta
Som det största sociala nätverket i världen är det inte förvånande att möjligheterna till annonsering också är omfattande. Ads Manager ligger i framkant med allt från kampanjinställningar, intressestyrning och machine learning. Det i kombination med att användandet på plattformen faktiskt inte minskar på det sätt folk tror, gör att Facebook bör vara inte bara en naturlig utan även central del i den digitala marknadsföringen.
Till Instagram vänder sig många för inspiration, estetiskt tilltalande bilder eller filmer, samt att följa både vänner och kändisars vardag. I takt med att plattformen växer i form av användare och användande ökar också möjligheten till att annonsera på olika sätt. Eftersom Instagram ägs av Facebook så sköts annonseringen via Facebook Ads Manager med fullständiga möjligheter och funktionaliteter där.
Våra specialister erhåller certifikat som “Meta Blueprint Media Buying Professionals” vilket intygar kunskap och kompetens inom alla områden som berör annonsplattformen för Facebook och Instagram.
Google Ads
Vi gissar att det första du tänker på är sökordsannonsering? Det är naturligtvis en central del av annonsmöjligheterna på Google, men det finns fler. App, Youtube eller Shopping-kampanjer är ett par exempel som du säkert hört talas om. Med många valmöjligheter kommer också många viktiga beslut. Vilken kampanjtyp passar för din verksamhet? Var finns det störst potential till lönsamma resultat? Det här är något vi jobbar med dagligen och gärna hjälper ert företag med, precis som att bygga kampanjer i själva kontot. När det kommer till Youtube så kan man placera annonser före, under eller efter en annan video och med möjligheten att välja ut specifika kanaler eller klipp som du vill synas i samband med. Välj bland målsättningar som exempelvis slutförd visning av video, trafik till hemsida eller appinstallationer.
Våra specialister erhåller samtliga av Googles certifikat för annonsering.
Annonseringsmöjligheterna på Pinterest är lite som en blandning av Google och Instagram. Med hjälp av sökord kan vi fånga upp användare som har sökt efter olika termer. Själva innehållet är mer likt Instagram i form av inspiration till inredning, resor, mat med mera. Pinterest är för många en oupptäckt annonsplattform som kan vara svår att veta hur man ska börja med. Vi på Converte har länge gjort kampanjer på Pinterest och hjälper er gärna att komma igång.
LinkedIn är det självklara valet av kanal för rekrytering eller B2B-försäljning. Med hjälp av målgruppsstyrning baserat på användares tidigare eller nuvarande tjänster, kompetenser, utbildningsområden med mera så finns alla möjligheter att nå helt rätt målgrupp. Vi har genomfört många olika kampanjer på LinkedIn och känner annonsverktyget utan och innan.
Till Twitter vänder sig många för diskussion och samtal inom mer eller mindre specifika intressen. Här finns en stor möjlighet att nå användare som exempelvis engagerar sig i aktuella samhällsfrågor, eller diskuterar hur bra det senaste avsnittet av en TV-serie var. Och här finns alltså också fördelen med just Twitter som annonsplattform.
Kontakta oss för att ta reda på om Twitter kan vara rätt sociala medie för just er verksamhet.
Snapchat
Snapchat används framför allt av en yngre målgrupp, vilket är en enorm fördel ifall er produkt eller tjänst lämpar sig för just dessa. Med hjälp av många olika kampanjmål och annonsformat finns stora möjligheter till lyckad annonsering.
TikTok
Precis som Snapchat används TikTok framför allt av en yngre målgrupp, vilket lämpar sig bra om er produkt/tjänst är anpassad för dessa. “Make TikToks, not ads” är ledorden som plattformen själva står bakom som en nyckel. Där har naturligtvis ljudet en central roll, med möjlighet att antingen använda en låt som är “inne” på plattformen, eller använda ljudet som en möjlighet att förmedla en känsla eller förklara er produkt/tjänst ytterligare.